Populære indlæg

mandag den 3. januar 2011

Nytårsaften med eller uden børn?!

Så er nytårsaften overstået og ligesom sidste år var det en rigtig dejlig aften. Som sagt fejrede vi aftenen med Mik, Marie og Noella og senere Jens og fik helt vildt lækker mad. Der blev bla. serveret foie gras(jeg sprang over, ad bad), jomfruhummer, and, brownie og is. Marie havde dertil sørget for lækre vine og mange af dem vel og mærke! Denne nytårsaften var vores anden sammen med William og igen i år besluttede han sig for at vågne kl 6,00 og var mega frisk. Vi kom i seng kl 2, jeg lå vågen til 03,30 pga foden der er rigtig irriterende at sove med, så vores overskud var ikke særlig stort d 1 januar. Rasmus tog dog William og jeg sov længe til kl 9,30 - tak!
Dagen efter begyndte jeg at tænke på hvordan næste nytårsaften skal fejres. Vi har altid snakket om at rejse til Paris eller London på et dyrt hotel og blive vartet op. Men hvis det skal gennemføres skal William jo næsten passes - ellers bliver det jo ikke med middag på michelin restaurant og coctails til langt ud på natten. Og ligeså snart tanken har strejfet mig, får jeg dårlig samvittighed. For i bund og grund syntes jeg at man skal holde nytårsaften med sine børn- alt andet er da lidt mærkeligt. Altså mine forældre har jo altid holdt sammen med mig og mine brødre. På den anden side ved jeg jo at William ikke ville have noget imod at blive passet - det ville jo være som enhver anden gang han skulle passes. Min søde veninde Nina og hendes kæreste, har (vist nok) fået passet deres 3,5 årige skønne pige alle nytårsaftener. Og når hun lægger begrundelser på bordet såsom ' Manja elsker at være sammen med sin farmor', 'Vi er jo stadig unge og får ikke den her tid igen'(du må rette mig nina, hvis det ikke er rigtigt) kan jeg faktisk godt se hendes pointe. For dem er nytårsaften en aften der skal fejres med vennerne og der skal gives fuld gas - for Manja betyder det nok ingenting om hun tilbringer aftenen med sin farmor eller sine forældrer.
På facebook i dag har jeg også set at et forældrepar til en lille dreng på ikke engang en måned, fejrede nytår uden deres nye bebs men med venner, glimmer og champagne. Og normalt bliver jeg ikke forarget eller dømmer, men det syntes jeg faktisk var ret underligt. Tænk at man har lyst til det?! Jeg ville i hvert fald ikke kunne overlade lille William til nogle andre så kort tid efter hans fødsel og så i så lang tid. Men det skal jeg jo egentlig ikke blande mig i- men hurra for facebook så man kan smugkigge med i andres liv!

Nå nyt emne - WILLIAM!

Vi fik lige taget nogle skønne billeder af ham igår i hans lækre strikkede vest fra farmor og farfar - se lig hvilken dejlig dreng vi holdt nytår med!




Håber i alle får en god start på 2011 !

8 kommentarer:

  1. Hvor er han bare sød! :)

    SvarSlet
  2. Tak Frk Emma - jeg kan jo kun være enig :)

    SvarSlet
  3. Ih hvor er han bare dejlig at se på!! :-) Hold kæft et godt job I har gjort der, det må jeg gi' jer! ;-)

    michellesmodeslam.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Tusind tak i to - vi er også meget meget stolte af ham :)

    SvarSlet
  5. Ja, han ser virkelig skøn ud.
    Synes også at 1 mnd virker lidt ungt til så lang tid. Men kan nu godt se pointen med at fejre nytår uden børn, jeres rejseplaner lyder da vildt spændende!

    SvarSlet
  6. JA ikke anne ?! Altså nu er der jo heldigvis lang tid til så jeg må jo se hvad samvittigheden holder til og om der overhovedet er nogle til at passe ham sådan en aften :) og tak skal du have :)

    SvarSlet
  7. Hvor er han dejlig :)

    Tror ihvertfald jeg ville vente et års tid, men når ungerne bliver så gamle at de også kan få noget ud af det, og synes raketterne er sjove at kigge på, selv kan kaste med knaldperler etc. (omkring 5-6 års alderen vil jeg tro) vil jeg sgu helst fejre det med dem! Men fra de er 1 år til 4 år, tror jeg ikke jeg ville have det dårligt med de kom hjem til mormor og morfar f.eks. ;) ... men det er nok lettere at sige når jeg har fået børn.

    SvarSlet