Populære indlæg

søndag den 20. juni 2010

En mors bekendelser..

Sikke en skøn weekend. Vi har haft besøg af hele familie fra Jylland og vi har bare hygget os. Der var grill fest lørdag hos os hvor resten af familien fra sjælland, stødte til. Alle havde noget med og menuen bestod af hjemmelavede burgere, grillspyd med rejer, aioli, lækker salat, grillet kylling, forskellige slags pølser, hummus, bruschetta og dejligt hjemmebagt brød. Bagefter var der is, selvfølgelig vanilie og regnbue, med vafler, jordbær og bounty kage. Hold nu op- der var så meget af mad og det smagte alt sammen fantastisk.
Regnen klarede vi med hjælp fra pavillione - dem kunne vi vist ikke have undværet. Nogle der sagde sommer i danmark? Jaah jeg vil se det før jeg tror det.

Derudover snakkede jeg som sædvanlig om bøger med Rasmus' mor. Hun læser rigtig meget, mange forskellige genrer og er ikke bleg for at anbefale. Som sagt, læser jeg " Sneblomst og den Hemmelige Vifte" på hendes opfordring og den er helt fantastisk. Denne gang havde hun læst en bog af Maren Uthaug ," 100 hemmelighed om at være mor". Bogen, som er fra 2009, er fuld med bekendelser fra mødre der feks. har glemt deres barn foran bageren, ligesom Maise Njor fortæller i bogen. Eller hende der smider popcorn ud over hele gulvet, så barnet er fuld beskæftiget og hun selv får mere tid til sig selv. Jeg ved ikke med jer, men jeg skal helst sikkert have fat i den bog og skraldgrine over bekendelserne.
Og så var det jeg gik mig selv efter i sømmene; hvad gør jeg som kunne være bekendelse nummer 101, 102,103 osv. Nu skal i bare høre:
101: jeg tænder måske lidt for ofte for fjernsynet om morgenen, skruer højt op så William bliver fanget af det, så jeg selv kan vågne om morgenen(drengen vågner jo kl 05.30 i øjeblikket - ikke engang Disney Channel er igang på det tidspunkt!!) og få lidt alene tid med min computer.
102: jeg lader ham lege med mine tæer og nogle gange bider han i dem, også selvom de måske ikke er de reneste og lækre som nyvaskede. De er gode til at distrahere ham og det giver mig lidt mere tid til at se Americas Next Top Model på Tv3.

Umiddelbart kan jeg faktisk kun finde på de to. Men jeg kan sikkert finde på flere, hvis jeg gik i tænkeboksen.
Jeg har feks. lig snakket med en skøn veninde der har en lækker datter på ca 1 år. Hun har siddet og tudet over det royale bryllupp der var i Sverige i går- altså hele dagen som hun pointerede. Og missede ikke engang brudevalsen kl-meget sent i nat. HUn havde lidt dårlig samvittighed over for sin datter. Hun følte hun havde brugt hele dagen på at se fjernsyn og ikke givet sin datter den opmærksomhed hun eller ville have givet hende, hvis det nu ikke havde været for det bryllup. Jeg syntes det er helt i orden! Det skal lige siges at hun var alene mor i weekenden(faderen var draget til Jylland) og hun er fra Sverige, så det er da klart hun havde brug for at koble lidt af. Jeg havde nok gjort det samme og krydset fingrer for at William havde sovet 4 timer i træk til middagslur. Eller lad mig sige det sådan - jeg HAVDE gjort det samme hvis ikke dagen stod på grill og familie hygge. Er der forresten nogle der ved om det dersens bryllup bliver genudsendt?

2 kommentarer:

  1. Uh, det er nogle gode fif, dem må jeg huske ;) Børn skal jo også have noget snavs, ellers får de jo allergi...

    Det lyder ellers som en hyggelig dag med familien :)

    - Vibeke

    SvarSlet
  2. Ja - det kan være jeg skal samle alle mine råd til jer i en lille bog :)
    Det var det også.. ser lig på datoer lidt senre. skal lig have rasmus med på råd :)

    SvarSlet