Populære indlæg

lørdag den 11. juni 2011

Yoga-pigen...! Haha

Lysten har igen meldt sig til at blogge.. Den har ellers været helt forsvundet i mit sygdomsforløb der endnu ikke er slut og desværre løber på den 7. måned - men det er helt klart blevet bedre tider end for bare 2 måneder siden. Jeg vil spare jer for klamme detaljer om sår, operationer, hospitals besøg og psykiske op og nedture og istedet for fortælle jer om min plads i systemet - det kommunale system med jobcenter, ativering og en følelse af at være sat i en boks, man absolut ikke vil associeres med.
Når man sådan går og er syg i længere tid, kommer der vel altid noget uventet i kølvandet og i mit forløb har det været en fyring, der dog kun har bragt lettelse med sig og mindsket mine samvittighedskvaler i forbindelse med at være sygemeldt. Jobcentret var derfor næste stop og jeg tror jeg følte det samme som en masse føler, når de skal stå skoleret og ansigt til ansigt med en sagsbehandler - godt nervøs, meget forbeholden og sikker på de vil én det værste. Heldigivs blev mine tanker bragt til skamme og istedet erstattet med glæde og lettelse samt et tilbud om at komme igang med en aktivitetsplan. Denne er kommet til at omhandle yoga( oh dear god - jeg har bare aldrig rigtig været yoga pigen- jeg er hende der elsker at bokse og spinne med svende dryppende fra panden - ikke glide ned i sol-stilling med et fredfyldt ansigtsudtryk), kompetance udvikling, en personlig coach og smertehåndtering.
I fredags mødte jeg så op til første time med smertehåndtering. Aftenen og morgenen inden var jeg faktisk ikke helt hooked ved tanken - jeg følte mig fuldstændig om en outsider, en der var godt inde i systemet med frygten for at blive stemplet som samfundsnasser. Derfor valgte jeg at gøre noget ekstra ud af påklædning, tog neglelak på og perfekt makeup for at signalere, at jeg i hvert fald ikke hører til i timerne. Det var(måske stadig er) et slags tabu for mig men efter timen kunne jeg konstatere, at jeg fik et enormt stort udbytte af timen og at det faktisk er super relevant for mig. Okay, måske møder der nogle Lonni'er og Betina'er op(disse navne passer i mit hoved præcis på sterotyperne der kommer på sådan et aktivitetscenter) men det betyder jo ikke at jeg står i samme situationen som dem - og egentlig - hvad ved jeg om dem og deres situation??!
På vej i bilen igår eftermiddags snakkede mig, rasmus og min storebror så om timen og om aktivitetscentret og ligeså snart en nævnte ordet ' aktivering', røg jeg helt op i det røde felt. Jeg er ikke en der er i aktivering - for mig er det et kursus. Jeg må hellere se at komme over følelsen af tabu og begynde at forberede mig på yoga til på mandag - kurset varer 6 uger! Jeg må vist også hellere lade alle fordomme blive derhjemme - ellers bliver det nogle meget ensomme 6 uger for mit vedkommende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar