Populære indlæg

onsdag den 16. juni 2010

Hjulene på bussen kører rundt, rundt, rundt....

- og meget tit forbi én! Der er nemlig altid fyldt op på barnevognspladserne i bussen - og idag var ingen undtagelse. To busser kørte forbi, fordi der ikke var plads.
Og når man så for lov til at komme op i den forjættede bus, så glor folk på en, især dem der har sidde på de der klap-ud sæder, hvor barnevognen skal stå. Jeg tror det er fordi de syntes at vi fylder. Barnevognen fylder, moderen fylder fordi hun gerne vil stå tæt på sit barn og barnet "fylder" i den for stand at det måske skriger, laver lyde osv. Og "ihhh hvor tager det lang tid at få den skide barnevogn op i bussen og ud af bussen" - jeg kan se at de tænker det!
Og det er faktisk ikke kun i bussen, barnevognen og moderen er irriterende for andre. Næ nej, hvis man går i butikker, hvilket barslende mødre oftes gør om formiddagen, så er man også irriterende. Bemærk lige at jeg skrev om formiddagen - ja for der er butikkerne og busserne altså "reserveret" til pensionister og barnevogne. Og så kan vi altså ikke være irriterende!
Men foreksempel idag var vi i Gina Tricot(jeg ved godt jeg havde lovet aldrig mere at tage William med på shopping - det ser vi lig igennem fingrene med, okay? ) Og jeg kunne mærke at jeg var en stor undskyldning fordi jeg havde barnevognen med. Jeg følte mig til besvær for de andre shoppende. Folk kiggede, masede sig forbi(så find dog en anden vej, tumper) og rullede med øjnene. Og der tænkte jeg, at det skal bare være slut med at være frøken flink i butikker og andre steder. Barnevogne har ligeså meget ret til at køre på fortovet og være i Gina Tricot som alle andre. For ikke at snakke om bussen!
Fra nu af vil jeg ræse imod dem der ikke vil flytte sig, ej altså ikke dem der smiler og er søde og sådan. Men dem som ruller med øjnene og sukker højlydt - dem vil jeg irriterer endnu mere. Måske endda af og til komme til at køre deres fødder over så de forstår at de er ikke de eneste i bussen, butikken eller på fortovet.

Pernille - den sure shoppende mor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar