Populære indlæg

fredag den 19. august 2011

Udfordringen 2012..



Jeg er begyndt at spinne meget og bruger derfor gerne 3 formiddage eller mere om ugen på at slæbe mig igennem spinningstimer med masser af sved, syre i baller og lår og med et åndedrag der knap nok kan holde sig selv igang! Spinning er og bliver hårdt, men jeg er faktisk allerede nu, blevet afhængig af det.

Jeg kan dog mærke at spinning to dage i træk, simpelthen bliver for hårdt. Man må jo huske på at nogle af instruktørene minder til forveskling om slavepiskere, der er ude på at torturere folk og vil bruge alle tænkelige midler, såsom at stå op i dobbelt tempo i 5 minutter - det er bare ikke fair!


Men grunden til al den træning, skal findes i to årsager :


1: At komme på rette kurs med mit vægttab igen. Jeg har de sidste 5-7 mdr tager på igen og kæmper nu igen for at komme af med ca 10 kg, som jeg mangler.

2: Jeg har sat mig for at køre op af det skaldede bjerg, bedre kendt som Mont Ventoux i sydfrankrig. Det er egentlig også kendt som Dødens bjerg, men den detalje glemmer vi lige for en stund!

Jeg skal simpelthen cykle op af bjerget, som en anden tour-de France rytter. Med en gennemsnits stigning på 7% og en ca 21 km lang rute op af bjerget, kan man vist roligt sige jeg har taget munden fuld! Det er en stor udfordring for ikke at nævne, ambitiøs men jeg kan mærke at jeg nok skal få overtaget på det bjerg. Jeg VIL gennemføre og jeg kommer også til det. Målet er først og fremmest bare at komme op! Jeg har besluttet

mig for ikke at sætte krav til tid eller pauser. Turen op af bjerget skal mane året 2011 til jorden, som jo bekendt har været fyldt med sygdom, problemer og andre negative ting og det skal gennemføres som et bevis overfor mig selv om, at jeg kan gøre hvad jeg sætter mig for.


Jeg glæder mig helt vildt!


Her er lidt billeder af vores tur derop i sommer, dog i bil!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar