Populære indlæg

søndag den 26. september 2010

Spinning from Hell..

I dag har den så stået på spinning. Afsted hjemmefra kl 9.30, op og logge ind i Fitnessworld og så styrte ned i spinningssalen og finde en cykel længst bagerst. Sidste spinningstime måtte jeg nemlig holde halvvejs i timen fordi min ankel er så svag. SÅ derfor er det temmelig praktisk at finde den bagerst så man ikke skal kante sig ud gennem sveddryppende mænd og damer med chance for at få en numse eller to i hovedet, da man af og til skal op og stå på cyklen.
Klæde om, fylde vand i dunken og klikke skoene i pedalerne og så op på min indstillede cykel. Instruktøren har jeg kørt med et par gange og lad mig lige sige med det samme - hun er fandeme sej og får presset mig vildt meget. Af en eller anden grund vender jeg tilbage til spinning - hvorfor ved jeg egentlig ikke. Det er mega overdrevet hårdt og den samme tanke vender tilbage hver gang jeg sætter mig op på cyklen - ' pernille, hvorfor gider du torturere dig selv i en helt time?'. Jeg har stadig ikke svaret, men noget af grunden må være at det giver et kick at gennemføre en så hård time. Samtidig har diætisk Pernille fortalt at man cirka forbrænder 450 kcl på sådan en time. Det er da ret motiverende!
Igen idag var instruktøren benhård og fik skubbet mig helt ud på kanten. I spinningstimerne kører man efter en skala, hvor 1 er let motion hvor man kan snakke og så går den op til 5, hvor man faktisk ikke kan noget overhovedet og det syrer i alle muskler. Instruktøren fortæller at vi skal være en 3'er på skalaen efter opvarmninen på 10 minutter. Jeg syntes altid at jeg starter på en 3'er og kan knap nok sige noget som helst hele timen. Anyway, jeg får overstået timen og er simpelthen så smadret. Foden klarede det rigtig fint. Imorgen begynder et ny uge, hvor der ikke er så meget tid til fitnesscentret som der har været de sidste 3 uger, men tilgengæld kommer jeg også til at cykle 12 km hver dag- det må da give lidt .
Her er en oversigt over min træning i denne uge:

Mandag: Stram op i 1 time og derefter en ½ times Quick Mave&Balle
Tirsdag: Slappe dag - er i klar over hvor smadret jeg var efter mandagens program?! Jeg måtte praktisk talt ligge ned og lege med William på gulvet og rulle ud af sengen om morgenen.
Onsdag: ½ times kredsløbstræning med intervaller og lidt styrke træning
Torsdag: ½ times kredsløbstræning med intervaller og styrketræning
Fredag: Mave-Balle-Lår time - helt færdig igen.
Lørdag: Slappe dog med lidt gåture
Søndag: 1 times spinning og en gårtur på en time.

Kryds lig fingrer for William sover i laaang tid så jeg kan tage en time på øjet..

3 kommentarer:

  1. Fedt at du skriver om at tabe sig.. For et år siden blev jeg kørt ned og brækkede mit ene ben på en meget slem måde så jeg skulle opereres inde i knæet.. jeg måtte ikke så meget som støtte på mit ben de første tre måneder og det ben der ikke var brækket blev derfor MEGET stærkt af al den kryk-træning. Men alt er besværligt med et brækket ben så jeg sad nok lidt for meget ned. Og deraf havde jeg efter et halvt år pludselig taget en del kilo på! Har haft mange smerter i et helt ÅR men nu er jeg begyndt at træne i fitnesscenter og det bliver bare bedre og bedre med mit ben dvs. ikke så mange smerter - men det kan ikke ses på vægten! Har du nogle fif til hvad der er bedst at lave hvis man vil tabe sig? Er det ikke bare konditionstræning der virker? Måske vil du engang fortælle hvad du spiser på en hel dag? :)

    SvarSlet
  2. Hej Charlotte - hvor er det dog bare en ærgelig historie med dit ben - håber du er ved at være på højkant igen. Jeg har selv været igennem en lignende historie og kan sagtens huske hvordan de ekstra kilo, trak humøret ned.
    Mht motionen kan jeg give dig et simpelt råd: giv den maks gas på konditionstræningen. Spinning er netop godt til dette. men du skal også styrketræne for det giver en bedre forbrænding - også i hvile. Det har også virket for mig at prøve nogle andre hold end jeg plejer - jeg har bla. fundet muskler jeg slet ikke troede fandtes på min krop :)
    Kost mæssigt vil jeg råde dig til at kontakte Pernille på phollaender@hotmail.com - hun er helt genial og meget dygtigt men frem for alt, meget motiverende, behagelig og realistisk. Ellers kunne du prøve www.madlog.dk hvor du kan taste dine madindtag ind og se hvad det giver i kalorier - den beregner desuden også hvor mange kalorier du skal have hvis du skal tabe dig - det skulle være rigtig godt.
    Håber du får sat gang i dit vægttab og at benet bliver tiptop! :)
    Pernille

    SvarSlet
  3. Hold kæft hvor er det stærkt af dig at du træner så hårdt smukke! Respekt!
    Glæder mig til at se dig på lørdag - har også Manja med alligevel for Kenney skal ud og spille fodbold kl. 12 :)

    SvarSlet