Populære indlæg

torsdag den 28. oktober 2010

Dumme ekspedient!

Jeg har selv været ekspedient i en tøjbutik og ved hvordan man i den grad yder service med både et smil på læben og med ærlighed bag. I dag var jeg så i Only for at finde en top til på lørdag, hvor jeg skal i byen med 4-kløveret(allerbedste venner fra min gymnasietid) og eftersom der er snart er røget 7 kg og adskillige centimeter, var jeg selvfølgelig meget spændt på hvilken størrelsen jeg skulle have.
Skjorten som jeg fandt på only.com, havde de heldigvis også i butikken i det center jeg nu var i. Den var der kun i L i den farve jeg ville have og så kom så det der fik mit pis i kog- ekspedienten kiggede på mig og sagde ' Altså de er meeeegggeeet små i størrelserne - og de må jo også godt sidde lidt løst ' og ja sagde dertil, ' jaja jeg prøver den lig' og hun måtte endnu engang understrege, på sin enormt irriterende måde, at den bluse hun havde på( som tilfældigvis var den samme som jeg stod med i hånden) altså var en M og dermed hentydede hun til at jeg ingen måder kunne skrue mig ned i L. Jeg stod og var helt færdig, træt fra arbejdet, så sikkert enormt udkørt ud og havde også min graviditetsvinterjakke på som nu hænger helt vildt løst og faktisk slet ikke er pæn på mig mere. Jeg ligner lidt en sjuskedorte med den på, men det er den der er mest praktisk, især på arbejdet og skal ikke ud og investere i nogle nye da jeg bliver mindre endnu.
Nå, men jeg smutter så i prøverummet og skjorten passer rigtig godt- den er faktisk endda en smule for stor og for en gangs skyld er der plads til min barm, hvilket ellers har været svært at finde. Hun går så forbi mig og siger ' nå den sidder da ellers meget godt' og så kigger jeg på hende og siger ' Øhm ja det tror jeg så nok lig den gør' med en meget sur mine. Jeg betaler den og hun prøver at vinde lidt igen med smil, smiger osv - men jeg var pt lig verdens sureste kunde der, så hun hverken smil eller god dag eller noget..
Glæder mig til at dulle mig op på lørdag og hoppe i noget mindre tøj og føle mig enormt feminin!

ps: ærger mig nu over jeg ikk prøvede den i en M - tror faktisk godt det kunne have ladet sig gi sig.. Måske dog med knapperne åbne i barmen.

4 kommentarer:

  1. Øv, en træls oplevelse! Men fedt at den så oven i købet var lidt for stor til dig! :)

    SvarSlet
  2. Oh god, hvor er det dog en idiotisk ekspedient. Stakkels dig.
    Synes det er et superprojekt du har gang i, så melder mig som fast læser og glæder mig til at følge med fremover.

    Kh Anne / Krittewitt

    SvarSlet
  3. Ja Fru H-T - hun var bar for dum. Og ja det var rigtig dejligt :) glæder mig til at have den på imorgen

    Og anne - tusidn tak for din ros - jeg er glad for du har lyst til at følge med :)

    SvarSlet
  4. Jeg havde 100 % sagt til hende direkte at det skal hun vidst ikke blande sig i. Synes virkelig det er en "svinsk" opførsel fra hendes side af, hvis du havde fået skjorten på og det var lige før den ikke kunne lukkes, kan hun lige stramme den til at sige den ville sidde bedre i en str. større. Men that's it. Medmindre man selvfølgelig beder om hendes ærlige mening.

    Om ikke andet er jeg glad på dine vegne over det flotte vægt og cm tab! Det er bestemt ikke dårligt :) Du er motiverende Pernille!

    Kram

    SvarSlet