Populære indlæg

tirsdag den 27. juli 2010

Kunsten at abe efter..

- mester William til U.G. Jeg har læst i en bog der hedder 'Vidunderlige uger', der beskriver de uger hvor der virkelig sker noget i barnets udvikling og hvad der præcis sker. Og nu er William altså nået til en uge( fase om man vil, men det vil jeg jo altså ikke) hvor han efteraber grimasser og ting de voksne gør. Her er nogle af de søde og sjove- og til sidst et par dumme ting vi har lært ham uden at vide det hang ved:

De søde:
- Han viser hvor stor han er når vi spørger; ' Hvor stor er William? Sååå stor!'. Den gængse!
- Han laver klappeklappe kage
- Han vinker
- Han kysser spejlet- det har hans mor lært ham
-Han kysser sin mor og far- NÅÅÅÅRRRHHH! suk - og af og til får andre heldige også kys. Godt nok af den rimelig klamme, savlende slags men stadig enormt sødt.
- han gemmer sig bag ting og kommer frem med et smøret smil og gør det så en gang til bagefter. Og igen. Og igen.
- og her til morgen vågnede jeg med en sutteflaske i munden. William havde simpelthen byttet om på rollerne og legede mor, mens jeg var en lille baby der skulle mades. Jeg var helt færdig af grin og det samme var William.


og de uheldige:
- han hamrer i bordet når vi spiser - det har hans mor lært ham, fordi hun syntes 'Tingelingelater Tinsoldater' sangen er kanon og der hamrer man altså i bordet i første vers- William tror så at man skal hamre i bordet hver gang man sidder der!
- Hans morfar har lært ham at puste med læberne så de laver en sjov lyd og der kommer spyt ud over det hele - nu er det så taget skridtet videre og han gør det nu også med mad i munden og mens han drikker.
- Han prøver at sætte cd på steroeanlægget hvilket resulterer i at han konstant tænder og slukker det.

Og forresten har vi været ude for endnu en spøjs oplevelse i dag; der banker på døren mens jeg skifter William og uden for står der to kinesere. Kvinden snakker løs, meget hurtigt og på engelsk, men på en meget kinesisk måde for det eneste ord jeg forstår er ' Bibel'. Jeg opfatter hurtigt de kommer fra en kristen organisation og jeg skynder mig fluks at smide en undskyldning ud om at William og jeg er på vej til ørelægen. Hvordan de overhovedet er kommet ind i opgangen er et mysterium men den 'søde' dame tilbyder at komme igen en anden gang - jeg skynder mig at lukke døren får jeg svaret. UPS!

7 kommentarer:

  1. Ej hvor kan han meget nu - moster malene kommer snart på besøg i håb om at få et vådt, savlende kys <3 (og elsker det med spejlet)

    SvarSlet
  2. Ja moster - kom nu - iDag??? :)

    SvarSlet
  3. Haha her han virkelig givet dig sutten i munden, var færdig af grin da jeg læste det :)
    Skal jeg ikke komme forbi mandag eller tirsdag i næste uge?
    knus

    SvarSlet
  4. de der kineserdamer så jeg i lørdags ved Frederiksberg metroen med en computer i hånden stå og vise en stakkels mor med barnevogn en hel masse mens hende der ikke holdt computeren plaprede løs på engelsk...

    Glæder mig til at se W på søndag :) og også dig selvfølgelig :)

    SvarSlet
  5. Nina - ej har du? de har åbentbart været hele min gård rundt. Og vi glæder os til at se jer - husk at medbringe manja så jeg kan lege med hende! :)

    Rikke- ja det gjorde han sgu! jeg har faktisk aftaler begge dage - hvad med at vi se dagene an - ved ikke lig om jeg orker to aftaler på en dag men må jeg skrive til dig ?!

    SvarSlet
  6. JEG GLÆDER MIG OGSÅ TIL SØNDAG!!! Til at se de skønne, skønne unger og forhåbentlig være den heldige vinder af våde kys (dem er Manja nemlig også god til!). Og jeg glæder mig naturligvis også til at se de skønne, skønne veninder :)

    SvarSlet
  7. Det lyder dejlig skønne sarah! Vi ses søndag!

    SvarSlet