Populære indlæg

mandag den 6. december 2010

Nyt fra sofasiden-...

Nu har jeg snart siddet herhjemme i 2,5 uge( jaja jeg runder op) og det begynder at være overskueligt og jeg kan efterhånden skimte en ende på det.
Jeg havde jo ellers masser af planer inden jeg lå her, der havde klargjort hvordan min tid skulle fordrives. Jeg skulle for eksempel opfriske mit franske, hvilket har været så godt som ikke-eksisterende siden 2005. Jeg har sågar fået tilsendt fine bøger og cd'er af Rasmus far så jeg kan komme igang- jeg prøvede men jeg kan simpelthen ikke komme igennem det. Jeg har brug for en lærer der kan kaste franske verber ind i mit hovedet. Men bøgerne er jeg nu stadig glad for og jeg tror de kommer frem i 2011, for vi skal til frankrig på sommerferie.
Jeg har også lånt alt hvad jeg har kunne komme i nærheden af af 2. verdenskrigshistorie på dvd'er. Jeg er kommet igennem én dvd ud af 13 styks - det er skam spændende nok og jeg får nok også sat flere på, men min entusiasme er dalet sammen med min mobilitet. Hold nu op der er gået dovenskab i den. Når mit fysiske aktivitetsniveau daler, daler mit psykiske i den grad også. Det er der jo selvfølgelig mange undersøgelser der viser, så det burde måske ikke komme som en overraskelse. Alligevel havde jeg troet jeg ville elske at sidde og terpe fransk og udfylde mine historiske tomhuller omkring 2.verdenskrig- men her er hvad jeg pt. elsker at lave :
- få besøg af mine skønne veninder. Jeg har faktisk ikke kunne overskue særlig meget besøg, jeg har kun haft et par bukser der kunne komme ud over denne fine støvle der sidder på min fod og har generelt ikke følt mig særlig optimal eller indbydende.
- sove. Jeg har ikke taget 'morfarer' siden jeg var gravid og gud hvor er det skønt. Dog kommer de tit til at vare 1,5-2 timer - men okay så går dagen da hurtigere af den grund.
- Bruge timer på at lægge makeup, tage det af igen og starte forfra med nye farver..
- lægge neglelak
- prøve mit tøj -
utrolig nok har jeg tabt mig yderligere. Omkring 3-4 kg siden operationen !! Så nu er alt mit tøj næsten for stort i mit skab - det er så vildt!
- facebooker for vildt- dog er alle på arbejde hvilket gør det en tak trivielt.
- Spiller ps3 - GTA. Jeg har faktisk en GTA-date med Quitzau på fredag - nørdet?- ja helt vildt men jeg er altså blevet bidt af at lege kriminel, køre folk ned og tæve dem på gaden, tilsnuske mig skydevåben og snakke med østeuropæisk accent - altså i det virtuelle liv!

Og så bruger jeg en del tid på at forbande sneen. Normalt ville jeg elske det her vejr - det er lige mig! Men nu hvor jeg har lejet en kørestol i håb om at komme i Magadullen(magasin hvis du skulle være i tvivl) og andre shopperelaterede steder, er det altså ret surt at den står i min opgang og at det efterhånden kommer op på 200 kr per gang jeg bliver rullet en tur i den. Den er nemlig ikke helt billig at leje sådan en lille fætter.

Jeg vil også glæde mig til at få besøg til frokost af to skønne tøser senere - der medbringer smørrebrød! BTW tak for alle besøg og al den hjælp jeg har fået indtil videre..!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes, du er skøn - med eller uden sorte joggingbukser (ja, forstå mig ret!). Og jeg er glad for, at du overlevede vores køretur i dag. Jeg gjorde mig faktisk virkelig umage <3

    SvarSlet
  2. Det ved jeg godt du gjorde søde sarah og du var meget dygtig :)
    Og ja - jogginbukser er vel bar moden i nummer 12 i øjeblikket! :)

    SvarSlet