Populære indlæg

torsdag den 7. juli 2011

Madmutter med sund og fugtet hud..

Det her indlæg emmer altså af at jeg står med det ene ben på vej ud af døren på vej til frankrig og samtidigt en masse på hjertet.´Derfor er jeg nødt til at dele det op i tre punkter så jeg får det hele med:



1: forårsrullerne fra i onsdags. Manner hvor blev de gode. Jeg havde lavet dem med oksekød, spidskål, gulerødder og hvidløg stegt på panden med soya og sur-sød chilli sauce og derefter foldet i det famøse rispapir og derefter i ovnen. Gør jer selv den tjeneste at lave det til nogle i holder af! De er altså ikke stegt her på billedet!


2: Facial hos Absolute Beauty på Gl Kongevej 109 - det var en helt fantastisk behagelig oplevelse. Jeg er ellers meget skeptisk og kræsen med sådanne behandlinger, nok egentlig fordi de sjældent lever op til mine forventninger og deres egne beskrivelser. Men denne var rigtig god, proffessionelt udført, i dejlige, rolige lokaler og havde den ønskede effekt. Prøv at klikke på linket!

3: Verdens BEDSTE småkager. Min tante Helle serverer altid de mest fantastisk lækre småkager ved familiekomsammener og nu har jeg endelig fået opskriften af min dejlige kusine. Kagerne er blevet så gode, dog kom jeg til at glemme dem lidt i ovnen så nogle er blevet lidt for brune end Helles, men okay hun er jo også verdensmesterne til dem.


Her har i opskriften:

Antal: Hulens mange.

500 g hvedemel

375 g smør(blødt)

175 g flormelis.


Alt skal bare æltes sammen til det bliver en blød masse, trilles til pølser ca en diameter på 5-6 cm og sættes i køleskabet i en times tid. Derefter kan der skæres TYNDE skiver af dem og derefter i ovnen med dem i ca 5-7 min. Uanset hvad - Hold øje med dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar