Populære indlæg

mandag den 5. september 2011

Nyttigt trick til fattige forældre..

Jeg er pt ludfattig! Jeg er på minimale sygedagpenge og får lommepenge af min kæreste - LOMMEPENGE! Det er faktisk lidt som at være 12 igen og hver gang jeg får lyst til at købe noget(hvilket sker meget ofte), må jeg lige tænke mig lidt om før jeg gør det. For på en eller anden måde, føler jeg at mine køb skal godkendes af Rasmus, som nu er min finasielle værge.
Jeg er afhængig af tøjkøb og jeg tror ikke jeg nogensinde har kunne gå en måned, uden at købe nyt tøj, tilbehør eller sko- måske bliver denne min første.

I dag foreksempel, havde jeg en aftale om at tage i Tivoli med min veninde Rikke og William. Men da hverken sygedagpenge eller mine lommepenge ville tillade dette, blev kreativiteten sat på prøve og jeg googlede 'indendør legepladser'. Her fandt jeg frem til at Grøndals Centret har et og vi tog straks regntøj på, mødtes med Rikke og begav os afsted på cyklerne. William var eneste udgift i forhold til at komme ind i legelandet, så 40 kr fattigere gik vi ind i mekkaet med plastic måtter, rutsjebaner og kuglebad( I LOVE KUGLEBAD ! ) Skoene skal selvfølgelig af og selvfølgelig er det ikke ligeså stort og prangende som det i Fields, men det er til gengæld også meget billigere, ikke så meget larm og bedst af alt - der var 4 børn MED William i den time vi var der. Billetterne gælder til 1,5 time og det er mere end rigeligt for det er sgu hårdt at kravle rundt i plastichelvedet. Det må da helt sikkert kunne gøre det ud for en times spinning!?
Overalt i Grøndalscentret står der, at man ikke må nyde medbragt mad. Men her er endnu et lille spare trick - gå op i cafeen og snak med en sød, ældre herre bag disken, blink lidt med øjenen og vupti- så må man altså godt sidde nede bagved i hjørnet, hvis man altså vel og mærke køber en lille sodavand, kop kaffe osv. Det er da en god deal!

Alt i alt var det en rigtig god oplevelse og William var så smadret, at han faldt i søvn bag på cyklen på vej hjem! Det ideelle sted til småbørns forældre, der er ved at hive håret ud på sig selv( og hinanden for den sags skyld) når vejret er i mod en, man har glemt regntøjet i vuggeren og larmen er ved at ødelægge alle velfungerende celler i hjernen..

Grøndals Centrets Mini Legeland



1 kommentar:

  1. Der må jeg af sted med mine drenge, Gustav på 6 år og Harald, der lige straks bliver 2 år som din William (født 24. november). Det er efterhånden også blevet vejr til indendørs legeplads :)

    SvarSlet