Populære indlæg

fredag den 7. januar 2011

Mangler en skrue..

Som kom den satan endelig ud! Sikke en omgang.. Onsdag var jeg til forundersøgelse på hospitalet og da jeg havde dannet et tryksår, der muligvis dækkede over skruen var det slet ikek sikkert jeg kunne få skruen ud torsdag.. AK OH VE! Lægen sagde ovenikøbet at det ville tage endnu en måned hvis det forholdt sig sådan, da såret først skulle hele.
Torsdag skulle jeg møde ind kl 8,30, ikæde mig det lækre hospitalstøj (der kommer billed senere) med tilhørende selvsiddende bomuldsstrømpe , rulles ned på centraloperation og foden skulle derefter gennemlyses for at se om skruen var til at komme til - og det var den! Heldigvis. JEg kunne på ingen måder overkomme endnu en måned på krykker - og det tror jeg faktisk heller ikke rasmus ville kunne. For ikke at nævne mine forældre og storebror morten, der hopper og springer i øjeblikket for vores skyld.
Jeg blev bedøvet, skåret op, skruen blev skruet ud, jeg blev syet og derefter beordret ned og gå! Den er jo ikke blevet gået på i ca 7 uger og var/er derfor ubevægelig i ledet. Jeg blev støttet op af to læger og fik taget et par små skridt - nøj det bliver en hård genoptræning. Dog kan jeg allerede mærke nu, at ledet er mere bevægeligt end i de sidste to år, hvilket er meget stort for mig. Jeg går nu rundt på foden med krykker som støtte og det er rart at kunne være en smule mere bevægelig - for ikke at snakke om den fantastiske nattesøvn i nat - det er vist 7 uger siden jeg har sovet så godt..
Så fra nu af er det bare med at gå på den - simpelt men smertefuldt og jeg skal lige komme mig over der stadig er en metal plade og 5 skruer tilbage. Heldigvis kan jeg trøste mig med at lægen sagde at jeg nok vil befinde mig bedst i sko på over 4-5 cm hæl - nu kan jeg endelig finde mine stilletter frem fra skabet og øve catwalk..

Ps: nu er det vist også snart tid til at mødes med diætisten - ihvert fald om et par uger. Der har sneget sig alt for meget 'godt' ind i min kost i form af hvid chokomouse og popcorn. Jeg humper vist lig ud og smider den chokomouse ud med det samme!

1 kommentar:

  1. Hvor fantastisk den virker bedre allerede :D Open the champagne !! :D

    SvarSlet